اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1393/07/11 -

دیوان کیفری بین المللی در انتظار «رییس جمهور» کنیا

دیوان کیفری بین المللی در انتظار «رییس جمهور» کنیا

شعبه پنجم دادرسی «دیوان کیفری بین المللی» امروز اعلام کرد جهت بررسی وضعیت همکاری دولت کنیا با دفتر دادستانی دیوان و برای ارزیابی ادعاهایی که پیش از این، دادستان دیوان نسبت به عدم همکاری دولت کنیا در امر گردآوری ادله و تحقیقات ابراز داشته بود، هفته آینده اقدام به برگزاری دو «کنفرانس وضعیت» می نماید.

شعبه دادرسی دیوان تاکید نمود که حضور متهم، یعنی آقای کنیاتا رییس جمهور فعلی کشور کنیا، در «کنفرانس وضعیت» الزامی است. پیش از این، وکلای کنیاتا درخواست معافیت موکل خود از حضور فیزیکی در «کنفرانس وضعیت»را ارایه داده بودند. لیکن شعبه پنجم دادرسی با اکثریت آرا تصمیم گرفت که بنابر «مقتضای عدالت»، حضور فیزیکی آقای کنیاتا در جلسه کنفرانس وضعیت الزامی است.

رییس جمهور فعلی کنیا متهم به «مشارکت غیر مستقیم» در ارتکاب جرایم علیه بشریت در جریان خشونت های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ میلادی کنیا می باشد. پیش از این قرار بود در هفتم اکتبر سال جاری جلسات دادرسی کنیاتا آغاز شود، لیکن به دلیل عدم آمادگی دادستانی دیوان به دلیل عدم در دسترس داشتن ادله کافی برای اثبات مجرمیت متهم، این امر با تعویق مواجه شده است. دادستان دیوان مدعی شده است عدم همکاری دولت کنیا در امر تحقیقات، موجب عدم کفایت ادله گشته است.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 2+2
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org