اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1393/07/02 -

اظهارات دنباله دار شاهدان علیه دادستانی دیوان

اظهارات دنباله دار شاهدان علیه دادستانی دیوان

«وضعیت کنیا» که به دلیل مطرح بودن پرونده رییس جمهور کنیا و معاون وی دارای حاشیه و پیچیدگی های خاصی بوده است هر روز شاهد  حاشیه های تازه ای است. تلاش های دادستان دیوان برای اثبات اتهامات وارده به مقامات دولت کنیا از طریق معرفی گواهان، یک به یک به بن بست می رسد و مسیر اثبات اتهامات با دشواری های فراوان روبرو می شود.

این روزها دیوان کیفری بین المللی در حال رسیدگی به پرونده «روتو» معاون رییس جمهور کنیاست. شاهدان معرفی شده از سوی دادستان دیوان که توسط شعبه پنجم دادرسی جهت اقامه شهادت از طریق ارتباط ویدیویی احضار شده اند هریک اتهام تازه ای علیه دفتر دادستانی دیوان مطرح می کنند و جای طرف دادستان بودن به «خصم» او تبدیل شده اند.

در آخرین این موارد، شاهد موسوم به شاهد ۵۶۱ در اظهارات روز سه شنبه خود اعلام داشت پیش از ملاقات با افراد دادستانی دیوان با دو نفر ملاقات داشته است که به وی گفته اند چه مطالبی را در دیدار با مقامات دادستانی اعلام دارد. به گفته شاهد ۵۶۱، در این ملاقات سه ساعته از وی خواسته شده بود تا عنوان کند در برخی از گردهمایی هایی که زمان و مکان آن ها نیز برایش مشخص شده بود شرکت جسته و اعلام دارد که در این نشست ها ویلیام روتو اقدام به طراحی ارتکاب جرایم تحت تعقیب دیوان نموده است.

در جلسه روز سه شنبه، شاهد ۵۱۶ که برای مخفی نگاهداشتن هویت خود با صدای تغییر یافته با دیوان در ارتباط بود در پاسخ به سوالات نماینده دادستان، آقای استنبرگ از آفریقای جنوبی، حضور در هر گردهمایی عمومی و یا نشست خصوصی که در آن روتو حاضر بوده باشد را رد نمود.

حال باید منتظر ماند و در ادامه دید که آیا سریال اظهارات شاهدان علیه دادستانی ادامه می یابد یا برای آن پایانی خواهد بود.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 4+0
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org