اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

درخواست سازمان ملل از طرف های درگیر در أفغانستان برای حفاظت از غیرنظامیان

درخواست سازمان ملل از طرف های درگیر در أفغانستان برای حفاظت از غیرنظامیان

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یومانا) با انتشار توئیتی اعلام داشت که حملات زمینی طالبان و حملات هوایی نیروهای دولتی افغانستان بیشترین آسیب را به غیرنظامیان وارد می‌کند و نگرانی­های عمیقی در مورد تیراندازی­های بی رویه و همچنین  اشغال تاسیسات بهداشتی و خانه­های غیرنظامیان وجود دارد. 

از زمانیکه نیروهای نظامی بین­المللی از افغانستان خارج شدند، طالبان حملات خود را تشدید کرده و زمین های زیادی به خصوص در مناطق روستایی افغانستان به تصرف خود درآورده است که منجر به آوارگی هزاران نفر شده است. 

درگیری­های شدید در مراکز ولایات مختلف أفغانستان مانند هلمند و قندهار و شهر هرات در جریان است. بنابر آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت افغانستان در روزهای گذشته در شهر لشکرگاه دست کم ۳۸ نفر کشته و ۱۵۶ نفر دیگر زخمی شده اند.

لازم به ذکر است که أفغانستان عضو دیوان کیفری بین المللی می باشد و در حال حاضر قضیه مخاصمه مسلحانه غیر بین المللی جاری در أفغانستان در مرحله تحقیقات دیوان کیفری بین المللی قرار دارد. این بدان معناست که تمام جنایات جنگی واقع شده در مخاصمه میان طالبان و دولت مرکزی أفغانستان می تواند مشمول صلاحیت دیوان قرار بگیرد.

 

 

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 9+9
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org