اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

تحت تعقیب قرارگرفتن زندانبان صدساله اردوگاه کار اجباری نازی‌ها

تحت تعقیب قرارگرفتن زندانبان صدساله اردوگاه کار اجباری نازی‌ها

 یک نگهبان سابق اردوگاه کار اجباری نازی ها که اکنون صدساله است به اتهام مشارکت در قتل بیش از سه هزار و پانصد زندانی از سوی دادستانی آلمان تحت تعقیب قرار گرفته و به زودی مورد محاکمه واقع خواهد شد.

این متهم که هویت وی هنوز فاش نشده است متهم به مشارکت در اعدام زندانیان از طریق تیراندازی و استفاده از گاز سمی در اردوگاه کار اجباری زاخسنهاوزن در نزدیکی برلین در سال­های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ است. دادستانی آلمان با توجه به معاینات پزشکی صورت گرفته با توجه به سن بالای متهم، وضعیت وی را برای آنکه روزی حداکثر دو ساعت در دادگاه حضور پیدا کند را مناسب اعلام کرده است.

نزدیک به دویست هزار نفر در سالهای ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۵ در اردوگاه کار اجباری زاخسنهاوزن زندانی شده بودند و ده­ها هزار زندانی بر اثر گرسنگی، بیماری، کار اجباری و دلایل دیگر جان خود را از دست دادند. حال پس از گذشت سال های زیاد از این واقعه، بازماندگان این فاجعه که به اندازه متهم این پرونده سن دارند خواهان اجرای عدالت شدنده اند.

پیش از این نیز دستگاه قضایی آلمان در سال ۲۰۱۱ میلادی با صدور حکم محکومیت جان دمنجوک یکی دیگر از نگهبانان کمپ های کار اجباری نازی ها به خاطر دست داشتن در قتل عام ، تعقیب سایر زندانبانان سابق اردوگاه نازی ها را آغاز کرده بود. 

 

 

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 6+1
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org