اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

محکومیت زن داعشی در آلمان به ارتکاب جنایت علیه بشریت در سوریه

محکومیت زن داعشی در آلمان به ارتکاب جنایت علیه بشریت در سوریه

دادگاه هامبورگ یکی از اعضای آلمانی داعش، خانم اومایما، را به دلیل "معاونت" در ارتکاب "جنایت علیه بشریت" از طریق "به بردگی گرفتن" دو زن ایزدی‌ که در جریان کشتار ایزدی­ها در منطقه سنجار عراق در سال 2014 ربوده شده بودند محکوم کرد. خانم اومایما، که تونسی الأصل است، پیشتر نیز به اتهام دست داشتن در جنایت "به بردگی گرفتن" یک دختر نوجوان ایزدی دیگر در همین دادگاه مجرم شناخته شده و به سه سال و نیم زندان محکوم شده بود.

یافته های دادگاه منطقه ای هامبورگ حکایت از ان داشت که در بهار سال ۲۰۱۶ متهم میزبان شاکی پرونده و یک دختر نوجوان دیگر در خانه خود در شهر رقه سوریه بود. هر دو این اشخاص توسط یکی از دوستان متهم، خانم سارا، که به تازگی توسط دادگاه عالی منطقه­ای دوسلدورف به ارتکاب "جنایت علیه بشریت" محکوم شده است،  به اسارت گرفته شده بودند. سارا این دو شخص را هنگام دیدار اومایما به عنوان خدمتکارانش به همراه خود می­آورد و ایشان را مجبور به تمیز کردن خانه اومایما می کند درحالیکه متهم می­دانست که این دو زن ایزدی توسط سارا به اسارت گرفته شده و به اعضای داعش و همسر سارا فروخته شده­ بودند. هرچند متهم در دادگاه ابتدائا منکر شناخت ایشان و حضور خود در سوریه هنگام ارتکاب جنایت شد لیکن در نهایت با ارایه اسناد متقن زبان به اعتراف گشود. 

شاکی این پرونده که قربانی برده­داری بود، در سایر پرونده­های کیفری اعضای داعش (دادرسی خانم سارا و نورتن)، به عنوان شاهد اصلی پرونده حضور به عمل رسانده بود. 

وی پس از اعلام حکم اومایما، از رسیدگی دادگاه­های آلمان به این جنایات صورت گرفته نسبت به ایزدی­ها و عذابی که ایشان به عنوان برده متحمل می­شوند، سپاسگزاری کرد. 

 

 

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 10+5
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org