اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

تائید اتهامات «علی کوشیب» توسط شعبه پیش دادرسی دیوان کیفری بین المللی

تائید اتهامات «علی کوشیب» توسط شعبه پیش دادرسی دیوان کیفری بین المللی

شعبه دوم پیش دادرسی دیوان کیفری بین‌المللی، در نهم جولای، به اتفاق آراء  کلیه اتهامات دادستان علیه محمد علی عبدالرحمان ملقب به علی کوشیب را تائید و متهم را جهت محاکمه جلب به دادرسی نمود.

دادرسان شعبه دوم پیش دادرسی احراز کردند که مبانی اساسی برای باور به اینکه آقای عبدالرحمان در قبال۳۱ اتهام ارتکاب جرائم جنگی و جنایت علیه بشریت بین آگوست ۲۰۰۳ تا آوریل ۲۰۰۴ در مناطقی در دارفور سودان مسئول است، وجود دارد. 

این اتهامات شامل هدایت قاصدانه حملات علیه مردم غیرنظامی بعنوان یک جرم جنگی، قتل بعنوان یک جنایت علیه بشریت و یک جرم جنگی، غارت اموال بعنوان یک جرم جنگی، تخریب اموال دشمن بعنوان جرم جنگی، رفتارهای غیرانسانی دیگر بعنوان جنایت علیه بشریت، هتک کرامت شخصی بعنوان یک جرم جنگی، تجاوز جنسی بعنوان یک جنایت علیه بشریت و یک جرم جنگی، جابجائی اجباری بعنوان یک جنایت علیه بشریت و یک جرم جنگی، برخورد بیرحمانه بعنوان یک جرم جنگی، و اقدام به قتل بعنوان یک جنایت علیه بشریت و یک جرم جنگی است. 

رای تائید اتهامات تنها با اجازه شعبه دوم پیش دادرسی، قابل تجدیدنظر است.

لازم به یاداوری است قایعبدالرحمان پس از تسلیم داوطلبانه در جمهوری آفریقای مرکزی، در تاریخ نهم ژوئن ۲۰۰۹ به بازداشتگاه دیوان کیفری بین‌المللی انتقال یافت. اولین حضور وی در دیوان کیفری بین‌المللی کیفری در ۱۵ ژوئن سال 2020 صورت گرفت. جلسه رسیدگی به تائید اتهامات از 24 تا 26 مه ۲۰۲۱ در شعبه دوم پیش دادرسی برگزار گردید.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 6+7
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org