اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

دیدار مقامات ونزوئلا با دادستان دیوان کیفری بین المللی

دیدار مقامات ونزوئلا با دادستان دیوان کیفری بین المللی

دادستان دیوان کیفری بین المللی در روز چهار نوامبر با هیات عالی رتبه دولت جمهوری ونزوئلا شامل دادستان کل این کشور در مقر دیوان کیفری بین المللی در لاهه هلند دیدار و ملاقات نمود.

در این دیدار دادستان دیوان با مقامات قضایی و دولتی ونزوئلا درباره وضعیت ارزیابی های مقدماتی در حال جریان درباره دو وضعیت ارجاع شده به دادستانی درباره ونزوئلا در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ میلادی به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.  مقامات ونزوئلا نیز با استقبال از دیدار با دیوان علی رغم محدودیت های ناشی از همه گیری کوید ۱۹ بر تعهد ونزوئلا به همکاری کامل با دیوان در ارتباط با هر دو وضعیت در دستور کار دیوان تاکید نمودند. در این دیدار همچنین دادستان کل ونزوئلا از دادستان برای سفر به ونزوئلا دعوت نمود.

در این دیدار دادستان دیوان خانم بن سودا در مورد وضعیت ونزوئلا یک که از سوی چند کشور عضو دیوان مانند کانادا در سال ۲۰۱۸ در ارتباط با سرکوب تظاهرات مخالفان از سوی دولت وقت ونزوئلا به دادستانی دیوان ارجاع شد اعلام داشت که صلاحیت موضوعی دیوان و وقوع جرایم داخل در صلاحیت این نهاد احراز شده است و دیوان در حال ارزیابی قابلیت پذیرش و صلاحیت تکمیلی بر اساس اقدامات ملی است.

در مورد وضعیت ونزوئلا دو نیز که از سوی دولت این کشور در ابتدای سال ۲۰۲۰ در ارتباط با تحریم های ایالات متحده آمریکا به دیوان ارجاع شد دادستان اعلام داشت که در حال ارزیابی صلاحیت موضوعی دیوان برای احراز وقوع جرایم داخل در صلاحیت این نهاد می باشد که یافته های تازه تر در این باره در گزارش ماه دسامبر درباره فعالیت های سال جاری دیوان در حوزه ارزیابی مقدماتی منتشر خواهد شد.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 2+4
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org