اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

درخواست برای افشای تصمیم دیوان کیفری بین المللی در ارتباط با دو شغله بودن دادرسان

درخواست برای افشای تصمیم دیوان کیفری بین المللی در ارتباط با دو شغله بودن دادرسان

وکلای مدافع آقای «بوسکو ناتاگاندا» درخواستی را برای افشای تصمیم جلسه عمومی دادرسان درباره استقلال قضایی قاضی «اوزاکی» ثبت کرده است. قاضی اوزاکی در حال حاضر ریاست پرونده «دادستان علیه بوسکو ناتاگاندا» را بر عهده دارد. وی اخیراً از سوی دولت متبوع خود به عنوان سفیر ژاپن در جمهوری استونی انتخاب شده است.

در 4 مارس 2019، دیوان یک یادداشت داخلی را منتشر کرد که نشان می‌دهد دادرسان با اکثریت آرا در جلسه عمومی تصمیم گرفتند که قاضی اوزاکی می‌تواند بدون نقض ماده‌ی 40 اساسنامه رم به عنوان یک قاضی نیمه‌وقت دیوان به کار خود ادامه دهد. در پاسخ به این تصمیم، تیم دفاع از آقای ناتاگاندا خواستار «افشای تمامی حقایق مربوط به این مسئله شدند که آیا انتصاب قاضی اوزاکی، و نیز نحوه‌ای که وی از انتصاب خود پرده برداشته است، با استقلال قضایی وی سازگاری دارد و موجب نگرانی نسبت به سو گیری او می شود یا خیر».

آقای ناتاگاندا به خاطر اقدامات مورد ادعا علیه وی بین سالهای 2002 و 2003، زمانی که وی به عنوان جانشین رئیس ستاد و فرمانده عملیات «نیروهای وطن‌پرست» آزادسازی کنگو خدمت می‌کرد، متهم به جرایم جنگی و جرایم علیه بشریت شده است. محاکمه‌ی وی در ماه اوت 2018 در شعبه پیش-دادرسی ششم به پایان رسید و قضات اکنون در حال مشورت در مورد رأیی هستند که بایستی در موعد مقرر صادر شود.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 2+8
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org