اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1397/12/14 -

مالزی به «دیوان کیفری بین المللی» پیوست

مالزی به «دیوان کیفری بین المللی» پیوست

«وزارت امور خارجه» مالزی اعلام نمود که وزیر امور خارجه این کشور امروز، ۱۳ اسفند، سند پیوستن به «اساسنامه رم،» سند موسس «دیوان کیفری بین المللی»، را امضا نموده و این سند تصویب نزد «دبیرکل» سازمان ملل متحد تودیع شده است. این اقدام متعاقب تصمیم دولت مالزی در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی مبنی بر پیوستن و الحاق به اساسنامه رم بوده است.

در اطلاعیه وزارت خارجه مالزی آمده است که این اقدام حکایتگر تعهد دولت مالزی به مبارزه و مقابله با «جرایم بین المللی» با هدف صلح و امنیت جهانی است. 

دولت مالزی اولین دولتی است که از سال ۲۰۱۶ میلادی تا امروز به عضویت دیوان درآمده است. بنابر ماده ۱۲۶ اساسنامه رم، این سند بین المللی برای دولت های لاحق از اولین روز اولین ماه بعد از ۶۰ روز از زمان تودیع سند تصویب الزامی می شود. به این ترتیب اساسنامه رم برای دولت مالزی از اول ژوئن لازم الاجرا شده و این کشور رسما به عضویت دیوان کیفری بین المللی در خواهد آمد.

در حال حاضر دیوان دارای ۱۲۳ عضو می باشد. سال گذشته میلادی، دولت فیلیپین به صورت رسمی خروج خود از دیوان را اعلام نمود. با رسمیت یافتن خروج فیلیپین از دیوان که در ماه جاری میلادی محقق می شود، و با احتساب عضویت مالزی تعداد دولت های این نهاد بین المللی همان ۱۲۳ باقی خواهد ماند.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 4+8
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org