اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1395/05/26 -

تعیین زمان آغاز محاکمه «الفقی»

تعیین زمان آغاز محاکمه «الفقی»

بنابر اعلام تارنمای دیوان کیفری بین المللی ، محاکمه  «احمد الفقی المهدی» ساعت 9 صبح 22 آگوست در مقر دیوان در لاهه هلند آغاز می شود. «الفقی» متهم به ارتکاب جرایم جنگی از رهگذر تخریب اماکن فرهنگی و مذهبی در «تیمبوکتو» (شمال مالی) در سال 2012 میلادی می باشد.

از آنجا که متهم اعلام کرده است که قصد دارد «مجرمیت» خود را بپذیرد انتظار می رود دادرسی «الفقی» تنها یک هفته به درازا بکشد تا در پایان دادرسان شعبه دادرسی دیوان در ارتباط با مجرمیت یا بی گناهی متهم و همچنین در صورت احراز مجرمیت درباره میزان مجازات وی تصمیم گیری کنند. در این صورت این نه تنها پرونده در نظام عدالت کیفری بین المللی خواهم بود که در آن یک متهم مجرمیت خود را مورد پذیرش قرار می دهد بلکه کوتاه ترین محاکمه نیز خواهد بود.

در جلسه آغازین دادرسی، بخش هایی از تصمیم شعبه پیش-دادرسی دیوان مبنی بر تایید اتهامات متهم خوانده می شود و پس از آن درصورتیکه متهم به گناهکاری خود اعتراف نمود، شعبه دادرسی می بایست احراز کند که پذیرش مجرمیت با اطلاع و آگاهی متهم از ماهیت و اثار آن و همچنین به صورت داوطلبانه صورت گرفته است.

قرار جلب الفقی در سپتامبر سال 2015 میلادی صادر شد و از آن زمان تا کنون متهم در بازداشت دیوان کیفری بین المللی می باشد. الفقی در زمان ارتکاب جرایم جنگی مورد اتهام واقع شده، زعامت گروه حسبه شهر «تیمبوکتو» را برعهده داشته است. این نخستین بار است که دیوان کیفری بین المللی به جرم جنگی تخریب میراث فرهنگی رسیدگی می کند. 

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 2+8
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org