اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1394/12/28 -

بیانیه مرکز در سی و یکمین نشست شورای حقوق بشر ملل متحد

بیانیه مرکز در سی و یکمین نشست شورای حقوق بشر ملل متحد

سی و یکمین نشست «شورای حقوق بشر» سازمان ملل متحد در ژنو برگزار گردید. در این نشست  و در حاشیه جلسه مربوط به قرائت گزارش «کمیسیون مستقل بین المللی تحقیق راجع به جمهوری عربی سوریه»، «مرکز حقوق کیفری بین المللی» با همراهی «سازمان دفاع از قربانیان خشونت» به صورت مشترک بیانیه مکتوبی را منتشر و توزیع نمودند.

در این بیانیه با اشاره به جرایم پرشمار ارتکاب یافته از سوی گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه از یک سو و عدم اقدام دادستان دیوان کیفری بین المللی در فعال کردن صلاحیت موجود دیوان نسبت به این وضعیت از سوی دیگر، از کشورهای عضو شورای حقوق بشر ملل متحد درخواست شد که با اقدامات خویش انفعال دادستانی دیوان را جبران نمایند. درخواست از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ارجاع وضعیت مذکور به دادستان دیوان و همچنین درخواست از دولت های عضویی که در دیوان نیز عضو می باشند برای ارجاع وضعیت ناظر به اتباعشان به دیوان از جمله پیشنهادات مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران و سازمان دفاع از قربانیان خشونت بود که در بیانیه مشترک این سازمان ها انعکاس یافته بود.

حضور مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران در نشست دوره ای شورای حقوق بشر ملل متحد در راستای کنشگری فعال این سازمان غیر دولتی در تعاملات و مجامع بین المللی صورت پذیرفت.

Share
ارسال نظر (1)
نظرات بازدیدکنندگان
{بدون نام} - 1395/01/27
سلام .در وضعیت سوریه فقط داعش و امثال آن نیست که متهم به انواع جنایات اند بلکه رژیم اسد هم بر طبق شواهد به انجام جنایات هولناک متهم شده.چرا فقط در مورد داعش موضع گرفتید؟ بهتر بود تشکیل یک دادگاه بین المللی برای رسیدگی به همه جنایتکاران را خواستار می شدید؛ چیزی شبیه به دادگاه یوگسلاوی سابق.
ارسال نظر
ایمیل:
حاصل جمع 3+10
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org