اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1394/11/07 -

صدور اجازه آغاز تحقیقات درباره وضعیت «گرجستان»

صدور اجازه آغاز تحقیقات درباره وضعیت «گرجستان»

امروز، شعبه مقدماتی دیوان کیفری بین المللی به دادستان دیوان اجازه داد تا تحقیقات درباره جرایم داخل در صلاحیت دیوان را که در اوسیتای جنوبی و حوالی آن واقع در گرجستان واقع شده است آغاز نماید. بازه زمانی درنظر گرفته شده برای جرایم مورد تحقیق، جولای تا اکتبر سال 2008 میلادی می باشد. 

در اکتبر سال گذشته میلادی، دادستان دیوان درخواست آغاز تحقیقات نسبت به وضعیت اوسیتای جنوبی در گرجستان به دلیل وقوع جرایم جنگی و جرایم علیه بشریت در سال 2008 نموده بود. این جرایم بر اثر مخاصمه مسلحانه صورت گرفته میان اوسیتای جنوبی و دولت گرجستان که با مداخله روسیه نیز همراه بود به وقوع پیوسته اند.

شعبه مقدماتی در مواردی که یک وضعیت به صورت مستقل از سوی دادستان مورد تحقیق واقع می شود می بایست بر گزینش دادستان نظارت نماید تا احراز کند شرایط قانونی برای آغاز تحقیقات ایفا شده است. شعبه مقدماتی در رای خود با اشاره به ادله و مدارک ارایه شده عنوان نمود که مبنای معقولی وجود دارد برای باورمندی به ارتکاب برخی از جرایم داخل در صلاحیت دیوان در اوسیتای جنوبی. همچنین بنا بر نظر اکثریت داردسان شعبه مقدماتی پرونده های احتمالی ای که در وضعیت گرجستان مورد تعقیب دادستان واقع خواهند شد دارای قابلیت پذیرش بوده اند.

با آغاز تحقیقات نسبت به وضعیت گرجستان، این نخستین بار است که گستره تحقیقاتی دیوان به آن سوی قاره آفریقا گشوده می گردد.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 6+1
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org