اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1394/10/23 -

تعویق جلسه تایید اتهامات «احمد الفقی»

تعویق جلسه تایید اتهامات «احمد الفقی»

با موافت قاضی شعبه اول مقدماتی دیوان کیفری بین المللی، جلسه «تایید اتهامات» «احمد الفقی المهدی» که پیش از این قرار بود در هجدم ژانویه برگزار شود، به اول ماه مارچ موکول گردید. این تعویق به درخواست وکلای «الفقی» صورت پذیرفت.

جلسه تایید اتهامات، فرایندی است که در آن ادله اقامه شده از سوی دادستان دیوان از سوی قضات شعبه مقدماتی مورد ارزیابی واقع می گردند تا کفایت آن ها برای اثبات اتهامات وارد شده به متهم احراز گردد. تایید اتهامات فرد مورد اتهام واقع شده به معنای مجرمیت وی نیست بلکه این مکانیسمی است برای اجتناب از راه یابی پرونده های فاقد ادله لازم به مرحله دادرسی جهت اجتناب از تحمیل هزینه غیر ضروری به دیوان. 

«الفقی» که در سپتامبر سال 2015 میلادی از سوی مقامات «نیجر» بازداشت و تحویل دیوان کیفری بین المللی گردید متهم به ارتکاب جرایم جنگی از طریق هدایت عامدانه حملات علیه اماکن مذهبی و فرهنگی در شمال «مالی» می باشد. الفقی در سال 2012 میلادی، ریاست «حسبه» شهر «تیمبکتو» که تحت اشغال نیروهای تحت امر وی و همچنین سایر گروه های بنیادگرا بود را برعهده داشته است.

متعاقب ارجاع وضعیت مالی از سوی دولت این کشور به دیوان کیفری بین المللی، دادستان دیوان تحقیقات خود را به صورت رسمی در ارتباط با جرایم واقع شده در قلمروی سرزمینی این سرزمین از ابتدای سال 2012 میلادی آغاز نموده است. پرونده «الفقی» اولین پرونده حاصل از تحقیقات درباره وضعیت مالی می باشد. همچنین این اولین پرونده مرتبط با تخریب میراث فرهنگی به عنوان یک جرم بین المللی نزد دیوان کیفری بین المللی خواهد بود.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 7+11
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org