اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1394/08/22 -

سخنرانی رییس دیوان کیفری بین المللی در ژنو

سخنرانی رییس دیوان کیفری بین المللی در ژنو

رییس دیوان کیفری بین المللی، خانم سیلویا فرناندز، با شرکت در نشست یک هیات عالی رتبه در ژنو در ارتباط با اساسنامه رم، مسوولیت و پاسخ گویی و حمایت از حقوق بشر به ایراد سخنرانی پرداخت. این نشست که در مقر سازمان ملل در ژنو صورت برگزار شد از سوی هیات دایمی قبرس و دانمارک در ژنو تدارک دیده شده بود.

در این نشست خانم فرناندز بر اهمیت «ژنو» در ارتقای آگاهی ها و حمایت ها نسبت به نظام عدالت کیفری بین المللی تاکید نمود. خانم رییس با برجسته ساختن نقاط مشترک میان دستورکار شورای حقوق بشر ملل متحد و اهداف مندرج در اساسنامه رم در مواجهه با و پیشگیری از جرایم بین المللی عنوان داشت که این امر می تواند به تاثیر مستقیم بر بهره مندی از حقوق بنیادین بشر منجر بشود.

خانم رییس دیوان با اشاره به اصل «تکمیلی بودن» به عنوان یکی از شاخصه های برجسته دیوان که مطابق آن مسوولیت اولیه در مواجه با جرایم بین المللی بر عهده دولت هاست از جامعه جهانی و به خصوص سازمان ملل متحد درخواست نمود تا در توانمندسازی دولت ها برای فعال کردن ظرفیت آن ها در این مسیر کوشا باشند. 

خانم فرناندز با اشاره به اهمیت «جهان شمول» شدن اساسنامه رم از نقش «بازبینی دوره ای جهانی» شورای حقوق بشر ملل متحد که در آن اقدامات دولت ها در ارتباط با دیوان کیفری بین المللی نیز رصد می شود تقدیر نمود. به گفته خانم رییس دیوان، با جهان شمول شدن اساسنامه رم از رهگذر تصویب آن توسط تمام دولت ها، دیوان در مسیر تحقق اهداف جهانی خود موفق تر خواهد بود.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 0+8
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org