اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1394/08/12 -

سمینار همکاری با دولت های دارای وضعیت نزد دیوان کیفری بین المللی

سمینار همکاری با دولت های دارای وضعیت نزد دیوان کیفری بین المللی

سومین سمینار در ارتباط با همکاری با نهاد ها و مراجع اجراکننده ملی در دولت هایی که در آن ها تحقیقات دیوان کیفری بین المللی در حال انجام است، از سوی دیوان در لاهه هلند در حال برگزاری می باشد.

مقامات شش کشور آفریقایی مالی، لیبی، جمهوری آفریقای مرکزی، کنگو، اوگاندا، کنیا و ساحل عاج در این سمینار چهار روزه شرکت نموده اند. در این سمینار نمایندگان سایر دولت هایی که تجربه همکاری با دیوان را داشته اند نیز مشارکت می جویند.

معاون اول رییس دیوان کیفری بین المللی در این نشست با اشاره به اهمیت مراجع ملی عنوان داشت «اگر ما می خواهیم که همکاری را نتیجه بخش کنیم، می بایست تفاهم دوجانبه را توسعه بخشیم و در یک گفت و گوی مستمر باشیم. به همین دلیل، رخ دادهایی مانند این سمینار فرصتی است برای انجام دادن آنچه بیان شد». «کارکردن با یکدیگر و آموختن از یکدیگر تنها راهی است که در آن ما می توانیم به اهداف مشترک مان مبنی بر تحقق عدالت و پایان بخشیدن به بی کیفری برسیم». 

معاون دادستان دیوان نیز با اشاره به آنکه ایده یک دیوان کیفری بین المللی در ۲۵ سال پیش یک رویا بود که با همکاری و تعهد و تلاش کشورهای حاضر در سمینار به حقیقت پیوست عنوان داشت: « اصل تکمیلی بودن که نظام عدالت کیفری بین المللی برساخته اساسنامه رم را شکل می دهد دربردارنده این ایده است که دیوان بخشی از یک شبکه از نظام های قضایی ملی است که از بیش از ۱۲۰ دولت تشکیل شده است. این اقدامات مشترک ما در سح ملی و بین المللی است که به این اقدام جان و انگیزه می بخشد».

این سمینار به موضوعات مهمی در ارتباط با همکاری دولت ها و دیوان از جمله مساله حمایت از قربانیان و شهود، مشارکت دولت ها در فرایند دادرسی و توافقات بین المللی میان دیوان و دولت ها می پردازد. این سمینار با حمایت مالی اتجادیه اروپا و دولت های هلند و فنلاند در حال برگزاری است. دو سمینار پیشین در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ میلادی برگزار شده بودند.

Share
ارسال نظر (1)
نظرات بازدیدکنندگان
موسی شمسائی - 1394/08/13
باسلام ازاین متن ارسال شده دونکته بسیار مهم قابل توجه است وحقیقتا باارزش است 1- کار کردن با یکدیگر وآموختن از یکدیگر . 2- همکاری دولتها ودیوان . نیاز مبرم دنیای امروز. باتشکر
ارسال نظر
ایمیل:
حاصل جمع 1+2
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org