اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1394/08/05 -

نسل کشی مسلمانان در میانمار

نسل کشی مسلمانان در میانمار

«واحد تحقیقاتی» الجزیره از مدارک قوی ای دال بر ارتکاب نسل کشی علیه مسلمانان «روهینگیا» از سوی دولت میانمار پرده برداشته است که از سوی دانشکده حقوق دانشگاه «یل» ایالات متحده آمریکا ارزیابی شده اند. یک کلینیک حقوقی در این دانشکده به مدت هشت ماه مشغول ارزیابی مدارک ارایه شده از سوی الجزیره و یک گروه حقوق بشری بوده است.

«با عنایت به حجم جنایت های واقع شده و شیوه ای که سیاستمداران راجع به «روهینگیا»یی ها صحبت می کنند، بسیار سخت است که از این نتیجه گیری اجتناب شود که قصد ارتکاب نسل کشی وجود داشته است». این نتیجه گیری پایانی ارزیابی کلینیک دانشگاه یل است.

مدارک اختصاصی ارایه شده از سوی الجزیره نشان می دهد که دولت میانمار مستمرا در حال به جریان انداختن خشونت های جمعی برای اهداف سیاسی از طریق تحریک شورشیان ضد مسلمان با استفاده از ادبیات نفرت برای گستراندن ترس از مسلمانان در میان میانماری ها بوده است. همچنین دولت میانمار با پرداخت پول با گروه های تندروی بودایی حمایت ایشان را از این فعالیت ها جلب می کرده است.

در هفته های آینده میانمار شاهد یک انتخابات بوده است و همین امر باعث شده است بنابر مدارک دریافت شده از سوی الجزیره سیاست به حاشیه راندن مسلمانان و هدف قرار دادن «روهینگیایی» های مسلمان شدت یابد.

یکی از اساتید دانشگاه لندن با اشاره به سیاست های اتخاذ شده از سوی رییس جمهور میانمار تاکیده کرده است که به کارگیری ادبیات نفرت در راستای به حاشیه راندن و کوچک شمردن مسلمانان بخشی از فرایند نسل کشی می باشد. به گفته وی آنچه در میانمار جاری بوده است یک خشونت جمعی نمی باشد بلکه یک «خشونت طراحی» شده است. 

درکنار خشونت های فیزیکی علیه مسلمانان که به کشتار و بی خانمانی و کوچ اجباری بسیاری از ایشان منجر شده است با لغو کارت شهروندی ایشان، تاکنون صدها هزار مسلمان ساکن در میانمار از حقوق شهروندی خود محروم شده اند.

Share
ارسال نظر (2)
نظرات بازدیدکنندگان
Melody Kh. Moghadam - 1394/08/06
بسیار غم انگیزه وضعیت انسانهایی که تنها زنده هستند بدون داشتن حقوق طبیعی برای زندگی. برخورد غیر انسانی با حدود هشتصد هزار مسلمان این کشور (تقریبا بیست هزار شیعه)، خلاف دو ماده 362 و 363 قانون اساسی 2008 جمهوری میانمار است. حتی اگر استناد به قانون اساسی میانمار هم نشود، طبق فصل هفتم منشور می بایست شورای امنیت با آن برخورد کند و به دیوان ارجاع دهد، تا انجاییکه می دانم میانمار عضو اساسنامه دیوان نیست اما دیوان با توجه به ماده دوم اساسنامه می تواند ورود پیدا کند. متاسفانه ایران هم سفارتخانه ای در آنجا ندارد. همچنان معتقدم که ایران می تواند حامی بهتری برای مسلمانان بیگناه و محروم میانمار باشد.

موسی شمسائی - 1394/08/06
باسلام اولا باید قدردان دانشگاهی بود که فارغ از گرایشهای سیاسی وملی ویا عقیدتی به ارزیابی دلائل ومدارک پرداخته است واعلام نظر نموده است . ثانیا بایدامیدوار روزی بود که نفرت پراکنی به قصد نابودی جمعی از انسانها ئی که می خواهند براساس عقائد خودشان در کشورشان زندگی شرافتمندانه وانسانی داشته باشند،از فرهنگ بشری محو شود . ثالثا امید است که ارزیابی این دانشگاه درکنار سایر ادله مورد توجه دیوان کیفری بین المللی وشورای امنیت قرار گیرد.وعاملی برای تسریع دراقدام سیاسی ویا قضائی گردد. با آرزوی توفیق
ارسال نظر
ایمیل:
حاصل جمع 10+11
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org