اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1394/06/04 -

تعیین زمان آغاز محاکمه «ناتاگاندا» در دیوان کیفری بین المللی

تعیین زمان آغاز محاکمه «ناتاگاندا» در دیوان کیفری بین المللی

بنابر اعلان  دیوان کیفری بین المللی، محاکمه و دادرسی «بوسکو ناتاگاندا» روز چهارشنبه دوم سپتامبر سال جاری میلادی، نزد شعبه پنجم دادرسی دیوان،‌متشکل از سه قاضی، آغاز خواهد شد.

«اظهارات آغازین» دادرسی طی سه روز توسط دادستان دیوان، وکلای متهم و نمایندگان حقوقی بزه دیدگان انجام خواهد شد و پس از آن از پانزدهم سپتامبر بررسی شهادت شهود آغاز می شود.

«بوسکو ناتاگاندا» از سران گروه شورسی «جبهه ملی برای آزادی کنگو» متهم به ارتکاب جرایم جنگی و جرایم علیه بشریت در خلال سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ میلادی در منطقه «اوتوری» کنگو می باشد.

«ناتاگاندا» از سال ۲۰۰۶ میلادی تحت تعقیب دیوان کیفری بین المللی بود تا آنکه در سال ۲۰۱۳ خود را به صورت داوطلبانه تسلیم دیوان نمود. «ناتاگاندا» اولین متهمی بوده است که خود را به صورت داوطلبانه تسلیم دیوان کرده است. وی هم اکنون در زندان دیوان در لاهه هلند به سر می برد.

در ژوئن ۲۰۱۴ میلادی، طی «جلسات تایید اتهامات»، اتهامات وی توسط شعبه مقدماتی دیوان مورد تایید قرار گرفت و پرونده وی جهت آغاز دادرسی به شعب دادرسی ارسال شد. علاوه بر تعدد اتهاماتی که متوجه ناتاگاندا می باشد مانند قتل، تجاوز، به بردگی جنسی گرفتن و انتقال اجباری، مدل های مسوولیتی وی نیز دارای تعدد می باشد از مباشرت مستقیم تا مشارکت و آمریت.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 4+7
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org