اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

سفر رییس مجمع دول عضو دیوان کیفری بین المللی به کنیا

سفر رییس مجمع دول عضو دیوان کیفری بین المللی به کنیا

رییس سنگالی «مجمع دول عضو» دیوان کیفری بین المللی، آقای سیدیکی کابا، طی یک سفر رسمی دو روزه به کنیا با مقامات این کشور دیدار نمود. 

در این سفر آقای کابا، که وزیر امور خارجه سنگال نیز می باشد، با وزیر امور خارجه کنیا و همچنین دادستان کل این کشور ملاقات داشته و درباره همکاری میان دیوان و کنیا به تبادل نظر پرداخت. همچنین، رییس مجمع دول عضو دیوان با رییس جمهور کنیا، کنیاتا، طی این سفر دیداری داشته و بر لزوم همکاری کنیا و دیوان تاکید نمود.

رییس مجمع دول عضو در پایان سفر خود با تشکر از دولت کنیا جهت دعوت از وی برای بازدید از این کشور اعلام نمود که «  تعهد خود را مبنی بر همکاری با تمام دولت های عضو دیوان جهت ساختن شرایط بهتر برای انجام گفت و گو در راستای نیل به هدف مهم پایان بخشیدن به بی کیفری تکرار می نمایم».

همکاری دیوان و دولت کنیا از موضوعات چالش برانگیز میان این سازمان بین المللی و دولت کنیا بوده است. رییس جمهور و معاون وی از متهمان دیوان بوده اند. دادستان دیوان همواره اتهام عدم همکاری را متوجه مقامات دولت کنیا نموده است. این در حالی است که دولت کنیا با رد این اتهامات همواره بر همکاری کامل خود با دیوان تاکید داشته است و حضور داوطلبانه رییس جمهور و معاون رییس جمهور کنیا در فرایند دادرسی دیوان را دلیلی بر آن می داند. 

«مجمع دول عضو» ، شاخه سیاسی دیوان می باشد که متشکل از نمایندگان دولت های عضو و ناظر در دیوان است. تعیین بودجه، انتخاب دادرسان و اصلاح مجموعه قوانین حاکم بر دیوان از اختیارات و تکالیف مجمع دول عضو می باشد. دولت کنیا تا کنون موفق شده است از طریق مجمع دول عضو اصلاحاتی در اساسنامه رم در ارتباط با معافیت های ناظر به مقامات اجرایی کشورها جهت حضور در جلسات دادرسی دیوان اعمال نماید.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 2+0
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org