اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

دیدار نمایند ویژه دبیرکل سازمان ملل در رابطه با خشونت جنسی با دادرسان دیوان

دیدار نمایند ویژه دبیرکل سازمان ملل در رابطه با خشونت جنسی با دادرسان دیوان

«نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در رابطه با خشونت جنسی در منازعات»، خانم زینب بانگورا، به دعوت ریاست دیوان، خانم سیلویا فرناندز،  ضمن بازدید از «دیوان کیفری بین المللی» با دادرسان دیوان نیز ملاقات نمود.

در این ملاقات و میزگرد، طرفین درباره موضوعات مشترک مورد علاقه دو سازمان با هدف پایان بخشیدن به بی کیفری نسبت به جرایم جنسی و خشونت های مبتنی بر جنسیت، به تبادل نظر پرداختند.

ریاست دیوان در این نشست تاکید نمود که «تضمین پاسخ گو بودن نسبت به ارتکاب جرایم جنسی و خشونت های مبتنی بر جنسیت و تامین عدالت برای بزه دیدگان این جرایم یک بعد جداناپذیر از ماموریت های دیوان است». خانم فرناندز افزود «پایان بخشیدن به خشونت های جنسی برخواسته از منازعات، یک هدف مهم برای جامعه جهانی است».

نمایند ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز با تاکید بر آنکه دیوان یک ابزار مهم در پایان بخشیدن به خشونت های جنسی در بستر منازعات می باشد افزود که برای ایفای ماموریتی که بر عهده دارد مشارکت با دیوان برای مواجهه با چالش های مشترک در این حوزه امری ضروری می باشد.

آشنایی با بخش های مختلف دیوان از دیگر برنامه های حضور نماینده ویژه دبیرکل در دیوان بود.

لازم به ذکر است پس از برعهده گرفته شدن مسوولیت های اصلی دیوان توسط بانوان، از جمله دادستانی و ریاست دیوان و معاونان وی، موضوع «خشونت های مبتنی بر جنسیت و جرایم جنسی» به صورت فزاینده در کانون توجه دیوان قرار گرفته است.

Share
ارسال نظر (1)
نظرات بازدیدکنندگان
موسی شمسائی - 1394/02/25
با سلام این مسئله که بانوان محترم توانسته اند درامر قضاء درجایگاهی قرار گیرند که اداره بک ارگان قضائی بین المللی آنهم از نوع تعقیب وکیفر مرتکبین شدیدترین جرائم بین المللی را برعهده گیرند جای خوشحالی دارددرعین حال باید نگران دومسئله هم بود اول این که بیشتر، حقوق زنان درکانون توجه قرارگیرد ودراین زمینه افراط شود البته شاید سیاست کلی هم توجه بیشتر به مسئله حمایت از بانوان باشد مشکل دوم ممکن است درهمکاری کشورهائی با دیوان به وجود آید که مسئله ریاست بانوان بر امر مهم قضاء را جائز نمی دانند موفق باشید
ارسال نظر
ایمیل:
حاصل جمع 6+1
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org