اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

هشدار دادستان دیوان نسبت به خشونت های پیش از انتخابات در بروندی

هشدار دادستان دیوان نسبت به خشونت های پیش از انتخابات در بروندی

در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در کشور «بروندی» در آفریقا، دادستان دیوان کیفری بین المللی در اظهاراتی نسبت به گزارش های واصل شده در ارتباط با خشونت های پیش از انتخابات در این کشور که می تواند به ارتکاب جرایم بین المللی داخل در صلاحیت دیوان منتهی گردد، ابراز نگرانی نمود. 

خانم بنسودا، با یادآوری عضویت کشور «بروندی» در دیوان کیفری بین المللی و صلاحیت داشتن دیوان نسبت به جرایم واقع شده در قلمروی سرزمینی این کشور، ضمن اشاره به تجربه های پیشین در خصوص خشونت های پس از انتخابات در کشورهای کنیا و ساحل عاج که زمینه ساز مداخله دیوان شد، هشدار داد که دادستانی دیوان در موارد مشابه جهت آغاز تحقیقات و اعمال صلاحیت خود تعلل نخواهد کرد.

خانم دادستان، با اشاره به تجربه موفق برگزاری انتخابات در نیجریه، تاکید نمود که خشونت های انتخاباتی امری اجتناب ناپذیر نیست و  افزود رهبران سیاسی نیز نسبت به برگزاری مسالمت آمیز انتخابات و پیشگیری از ارتکاب خشونت از سوی هوادارانشان نیز مسوولیت دارند.

در پایان، خانم بنسودا، اضافه نمود که دفتر دادستانی دیوان تحولات ناظر به انتخابات را در هفته های پیش رو زیر نظر داشته و رصد خواهد نمود.

Share
ارسال نظر (1)
نظرات بازدیدکنندگان
موسی شمسائی - 1394/02/22
باسلام این قبیل نداها می تواند برای دوستداران توسعه حقوق بین الملل امید بخش باشد وکشورها نیز بیشترمتوجه می شوند که درهمین دنیانیز چشمانی ناظر بر رفتار آنهاست به هر حال هرچند ضعیف ولی نیکو است موفق باشید
ارسال نظر
ایمیل:
حاصل جمع 8+5
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org