اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

بسته شدن پرونده رییس جمهور کنیا در دیوان

بسته شدن پرونده رییس جمهور کنیا در دیوان

شعبه پنجم دادرسی دیوان کیفری بین المللی با صدور رایی با پازپس گرفتن اتهامات اقامه شده علیه رییس جمهور کنیا، آقای کنیاتا، پرونده در حال دادرسی علیه وی را مختومه اعلام نموده و احضاریه صادر شده علیه متهم را نیز بلا اعتبار نمود. 

شعبه دادرسی دیوان این تصمیم را متعاقب تصمیم دادستان دیوان مبنی بر بازپس گیری اتهامات وارده علیه کنیاتا اتخاذ نمود. دادستان دیوان پیش از این به دلیل فقدان ادله کافی جهت اثبات اتهامات وارده خواهان مختومه شدن پرونده کنیاتا شده بود. دادستان در آن زمان مدعی شده بود فقدان همکاری دولت کنیا و متهم مانع از دسترسی به ادله مثبته شده است و خواهان ارجاع موضوع عدم همکاری دولت کنیا به مجمع دول عضو شده بود.

شعبه دادرسی در رای خود تاکید نموده است که بازپس گیری اتهامات در این مرحله به معنای جاری شدن قاعده منع محاکمه مجدد نیست و دادستان در آینده می تواند با گردآوری ادله مثبته مکفی اتهامات تازه ای علیه کنیاتا مطرح نماید.

رییس جمهور فعلی کنیا در سال ۲۰۱۱ میلادی از سوی دادستان دیوان کیفری بین المللی به اتهام ارتکاب جرایم علیه بشریت در خلال خشونت های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ آن کشور احضار شد. 

ورود دیوان کیفری بین المللی به وضعیت کنیا که بر اساس صلاحدید دادستان دیوان و مجوز شعبه مقدماتی انجام شد همواره مورد انتقاد بوده است.

Share
ارسال نظر (1)
نظرات بازدیدکنندگان
موسی شمسائی - 1393/12/23
باسلام درصورت امکان به انتقاداتی که به دیوان جهت ورود به قضیه کنیا وارد شده اشاره ای بفرمائید آیا یکی ار آنها نداشتن ادله کافی بوده که نهایتا باعث مختومه شدن پرونده شده است ؟ باتشکر
ارسال نظر
ایمیل:
حاصل جمع 2+2
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org