اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

گزارش نافرمانی دولت سودان به شورای امنیت سازمان ملل

گزارش نافرمانی دولت سودان به شورای امنیت سازمان ملل

شعبه دوم مقدماتی دیوان کیفری بین المللی اعلام نمود که دولت سودان با دیوان جهت اجرای قرار جلب صادره علیه عمر البشیر همکاری ننموده است. بر این اساس، شعبه مقدماتی تصمیم به گزارش نافرمانی دولت سودان به شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ تدابیر لازم نمود. 

شعبه دیوان در رای خود خاطر نشان ساخته است عدم پیگیری توسط شورای امنیت موجب می شود که ارجاعات این شورا به دیوان به هدف نهایی خود که همانا پایان بخشیدن به بی کیفری است نایل نگردد.

شعبه دوم با اشاره به عدم عضویت سودان در دیوان تاکید کرده است که با این حال دولت سودان متعهد به همکاری با دیوان است و این تعهد برخواسته از منشور ملل متحد می باشد که دولت سودان عضو آن است.

شعبه مقدماتی به عدم همکاری سودان با دیوان  در شش سال گذشته نیز اشاره کرده است و اعلام نموده است که در این بازه زمانی دولت سودان وارد گفت و گو با هیچ یک از مقامات و ارگان های دیوان نیز نشده است.

عمر البشیر رییس جمهور سودان به اتهام ارتکاب جرایم جنگی، جرایم علیه بشریت و همچنین نسل شکی تحت تعقیب دیوان کیفری بین المللی می باشد.

Share
ارسال نظر (2)
نظرات بازدیدکنندگان
موسی شمسائی - 1393/12/19
با سلام مادام که بعضی ضعفها درسازمان ملل متحد موجود باشد این مشکلات وجود دارد اما همین که متهمین جرائم علیه بشریت بدانند که درهمین دنیا مرجعی بین المللی مترصد ومنتظر محاکمه آنهاست درشرائط کنونی جهان ودولتها، ّباز هم خوب است وحد اقل دغدغه خاطری هست باتشکر از اطلاع رسانی خوب شما

سید مهدی - 1394/01/02
این تعهد "برخواسته" از منشور ملل متحد می باشد که دولت سودان عضو آن است.
ارسال نظر
ایمیل:
حاصل جمع 6+7
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org