اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

تایید قرار جلب «عبداله باندا» از سوی شعبه تجدید نظر دیوان

تایید قرار جلب «عبداله باندا» از سوی شعبه تجدید نظر دیوان

شعبه تجدید نظر دیوان کیفری بین المللی رای خود را مبنی بر رد کردن تجدیدنظر خواهی «عبداله باندا» نسبت به حکم صادره از شعبه پنجم دادرسی دیوان مبنی بر جایگزین شدن «قرار جلب» به جای «احضاریه» نسبت به متهم صادر نمود.

«باندا» فرمانده نظامی «جنبش عدالت و برابری»، از جریان های شورشی علیه دولت مرکزی سودان، می باشد که در سال ۲۰۰۹ میلادی به اتهام مشارکت در ارتکاب جرایم جنگی به دلیل حمله به نیروهای حافظ صلح در سودان تحت تعقیب وارد شد. «باندا» در ابتدا با صدور «احضاریه» مواجه گشت و در سال ۲۰۱۰ میلادی به صورت داوطلبانه در دیوان حاضر گشت. «جلسه تایید اتهامات» وی نیز با حضور وی برگزار گردید که منتهی به تایید اتهامات وی از سوی شعبه مقدماتی دیوان در سال ۲۰۱۱ میلادی گردید. 

بعد از آن و با بازگشت باندا به سودان، مقامات سودانی مانع از تردد او شدند و بنابراین امکان حضور داوطلبانه وی منتفی گشت. بر این اساس شعبه دادرسی با تعویق تاریخ آغاز دادرسی که قرار بود در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار شود، در سپتامبر آن سال برای وی قرار جلب صادر نمود.

این قرار مورد اعتراض متهم واقع شد که خواهان امهال دادن جهت ارایه توضیحات بیشتر برای اثبات امکان حضور داوطلبانه در دیوان بود. شعبه صادر کننده قرار جلب البته عنوان داشته است که در صورت حضور داوطلبانه متهم در مقر دیوان، با تغییر وضعیت او نسبت به تغییر قرار جلب تجدید نظر خواهد نمود.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 10+10
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org