اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1393/11/01 -

دومینیک اونگون در زندان دیوان کیفری بین المللی

دومینیک اونگون در زندان دیوان کیفری بین المللی

«دومینیک اونگون» یکی از سران گروه شورشی «ارتش مقاومت خدایان» که از سال ۲۰۰۸ میلادی به اتهام ارتکاب جرایم علیه بشریت و جرایم جنگی تحت تعقیب دیوان کیفری بین المللی بود، سرانجام از سوی جمهوری آفریقای مرکزی به دیوان کیفری بین المللی در لاهه تحویل و انتقال داده شد.

دادستان دیوان با استقبال از این رویداد از تمام کسانی که به واسطه تلاش ایشان این دستاورد مهم حاصل آمده است به خصوص دولت اوگاندا و جمهوری آفریقای مرکزی قدردانی نمود. خانم بنسودا در ادامه اظهارات خود افزوده است که انتقال «اونگون» به لاهه، دیوان را یک گام به پایان بخشیدن به دوران وحشت «ارتش مقاومت خدایان» در منطقه «دریاچه های کبیر آفریقایی» نزدیک  تر نموده است.

دادستان دیوان در پایان از تمام دولت ها درخواست نموده است تا با تجدید و نو کردن تلاش هایشان، دستگیری دیگر متهمان ارتش مقاومت خدایان به خصوص یوسف کانی را تضمین نمایند چراکه به گفته وی قربانیان جرایم این گروهک شایسته آن هستند که عدالت را مشاهده کنند.

لازم به ذکر است «دومینیک اونگون» پس از حضور در لاهه مورد معاینه پزشکی واقع شده و پس از آن در اولین فرصت نزد دادرسان شعبه دوم مقدماتی دیوان حاضر شده تا علاوه بر آنکه هویت وی احراز گردد مورد تفهیم اتهام نیز واقع شود. 

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 7+0
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org