اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

تایید اتهامات چارلز گوده

تایید اتهامات چارلز گوده

شعبه مقدماتی دیوان کیفری بین المللی، اتهامات ناظر به ارتکاب جرایم علیه بشریت «چارلز گوده» را تایید نمود و پرونده وی را جهت محاکمه به مرحله دادرسی دیوان ارجاع داد.

چارلز گوده متهم به ارتکاب «جرایم علیه بشریت» می باشد که متعاقب صدور قرار جلب علیه وی اواسط سال جاری میلادی دستگیر و از سوی مقامات ساحل عاج به دیوان کیفری بین المللی تحویل داده شد. 

«شعبه مقدماتی دیوان» با بررسی تمام ادله و مدارک ارایه شده از سوی طرفین دعوا شامل بیش از چهل هزار صفحه سند، اظهارات ۱۳۴ شاهد و بیش از ۱۲۰۰ سند تصویری و صوتی اعلام نمود که «دلایل معقولی» وجود دارد که چارلز گوده دارای مسوولیت فردی کیفری نسبت به ارتکاب جرایم علیه بشریت از رهگذر قتل، تجاوز و سایر رفتارهای غیر انسانی می باشد.

چالز گوده که هم اکنون در زندان دیوان کیفری بین المللی به سر می برد می تواند نسبت به رای تایید اتهامات خود تجدید نظرخواهی نماید. 

دادستان دیوان کیفری بین المللی در سال ۲۰۱۱ میلادی با درخواست از شعبه مقدماتی دیوان مجوز یافت تا نسبت به جرایم واقع شده در قلمروی کشور ساحل عاج تحقیقات خود را آغاز نماید. تحقیقات انجام شده نسبت به وضعیت ساحل عاج تاکنون منجر به تعقیب سه متهم شده است.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 3+10
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org