اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

انتشار گزارش سالیانه فعالیت های دادستانی دیوان در ارتباط با ارزیابی مقدماتی

انتشار گزارش سالیانه فعالیت های دادستانی دیوان در ارتباط با ارزیابی مقدماتی

دادستان دیوان کیفری بین المللی، خانم بنسودا، گزارش سالیانه خود را در ارتباط با فعالیت های دفتر دادستانی دیوان درباره «ارزیابی مقدماتی » در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر ساخت. 

این گزارش که چهارمین گزارش دادستان دیوان در این ارتباط می باشد نگاهی دارد به ارزیابی ها و فعالیت های دادستان دیوان در بازه زمانی نوامبر ۲۰۱۳  تا اکتبر ۲۰۱۴ میلادی در ارتباط با یازده وضعیتی که جهت آغاز یک تحقیق احتمالی تحت بررسی بوده اند. مطابق این گزارش، از ۱۱ وضعیت بررسی شده در یک سال گذشته، یک وضعیت به آغاز تحقیقات منتهی شد؛ وضعیت جمهوری آفریقای مرکزی. دو وضعیت به دلیل عدم تحقق شرایط قانونی بسته شد و دادستان اعلام نمود که تحقیقاتی نسبت به آن ها آغاز نخواهد شد؛  وضعیت جمهوری کره و وضعیت کشتی ماوی مرمره. هشت وضعیت دیگر نیز کماکان تحت بررسی دادستانی قرار دارند که عبارتند از وضعیت های افغانستان، عراق، کلمبیا، گرجستان، اوکراین، گینه، نیجریه و هندوروس. ارزیابی مقدماتی نسبت به دو وضعیت عراق و اوکراین در بازه زمانی یکسال اخیر آغاز شده است.

هدف از این گزارش ترویج ارتقای فهم عمومی و شفاف سازی عملکرد دادستانی دیوان در ارتباط با ارزیابی مقدماتی به عنوان نخستین مرحله در آغاز تحقیقات است.

متن این گزارش در بانک داده های تارنمای مرکز قابل دسترسی است.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 3+3
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org