اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

محاکمه متهم جرایم جنگی در داخل کنگو

محاکمه متهم جرایم جنگی در داخل کنگو

«دادگاه عالی نظامی» کنگو یک ژنرال ارتش این کشور را که از سران شورشی در منطقه شرق کنگو بوده است به اتهام ارتکاب «جرایم جنگی» به ده سال حبس محکوم نمود.

دادگاه نظامی کنگو، ژنرال «کاکواوو» را به دلیل ارتکاب رفتارهای مجرمانه ای مانند تجاوز، قتل و شکنجه و همچنین امتناع از بازداشتن نیروهای تحت امر خود از ارتکاب جرایم جنگی مجرم شناخت. این عالی مقام ترین نظامی محاکمه شده در کنگو پس از آغاز بحران منطقه شرق کنگو تاکنون می باشد.

رییس نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در کنگو نیز با استقبال از رای دادگاه نظامی کنگو آن را اقدامی موثر در مبارزه با «بی کیفری» دانست. آقای «کوبلر» افزود که این نهاد به حمایت های خود از دولت کنگو برای در پیش گرفتن سیاست مدارای صفر با مرتکبان شدید ترین جرایم بین المللی در زمان مخاصمات مسلحانه ادامه خواهد داد.

 دولت کنگو پیش از این با ارجاع وضعیت کنگو به دادستانی دیوان در سال ۲۰۰۴ میلادی زمینه مداخله دیوان را فراهم آورده بود. دیوان کیفری بین المللی نیز تاکنون نسبت به تعقیب ۵ متهم در کنگو اقدام کرده است که مهمترین ایشان «لوبانگو دی یلو» است که اولین حکم محکومیت دیوان نیز نسبت به وی صادر شده است. اقدام دولت کنگو در برعهده گرفتن تعقیب و محاکمه مرتکبان جرایم بین المللی گام مثبتی در راستای سیاست صلاحیت تکمیلی است.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 5+0
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org