اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

حمله نماینده کنیا در سازمان ملل به دیوان کیفری بین المللی

حمله نماینده کنیا در سازمان ملل به دیوان کیفری بین المللی

نماینده دائم جمهوری کنیا در سازمان ملل متحد، در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که برای استماع گزارش رییس «دیوان کیفری بین المللی» در نیویورک برگزار شده بود با انتقاد شدید از عملکرد دیوان ابراز داشت که دیوان یک مزاحم و مانع جدی در مسیر آرمان های مردم کنیاست.

نماینده کنیا در سازمان ملل با اشاره به حمایت های دولت کنیا از تشکیل دیوان کیفری بین المللی و آرمان های آن اعلام داشت، با این وجود گزارش اعلام شده ناراحت کننده و روایتگر موفقیت پایین دیوان بوده است.

آقای کامائو با اشاره به بخشی از گزارش دیوان که بیان می دارد طی فعالیت های چند ساله دیوان تاکنون ۸۰۴۰ قربانی در شش پرونده جاری در دیوان مشارکت جسته اند اعلام داشت این رقم در قیاس با وضعیت هایی که در آن ها صدها هزار انسان کشته شده اند بسیار نامتعارف است و همچنین پس از ده سال فعالیت به انجام رسیدن تنها یک پرونده غیر قابل قبول است.

نماینده کنیا در ادامه اظهارات خود با اشاره به روند کاهش پیوستن دولت ها به دیوان نیز ابراز داشت بی شک اشکالی در دیوان وجود دارد که قدرت اقناعی خود را برای جذب کردن دولت های غیر عضو از دست داده است.

آقای کامائو با اشاره به گذشتن شش سال از ورود دیوان به وضعیت کنیا و با اشاره به تحولات صورت گرفته در جامعه کنیا اظهار داشت ما هم اکنون می توانیم تشخیص بدهیم که روشی که دیوان در قبال کنیا در پیش گرفته است به ضرر فرایند سیاسی و اجتماعی بازسازی کنیا و برخلاف ترویج صلح و امنیت است.

نماینده کنیا اظهار داشت که دیوان می بایست خود را از حصار کشورهایی که ماموریت های آن را به یغما برده اند نجات دهد تا تنها نماینده ارزش ها و آرمان ها و خواسته های این کشور ها نباشد.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 1+0
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org