اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

سخنرانی دادستان دیوان در شورای امنیت سازمان ملل

سخنرانی دادستان دیوان در شورای امنیت سازمان ملل

هفته گذشته، دادستان دیوان کیفری بین المللی، خانم فاتو بنسودا، با حضور در نشست «شورای امنیت» سازمان ملل متحد در نیویورک در ارتباط با نقش سازنده شورای امنیت در تحقق اهداف و ماموریت های دفتر دادستانی دیوان به ایراد سخنرانی پرداخت.

دادستان دیوان در این نشست اظهار داشت: «ما باور داریم که حقوق کودکان و زنان و حقوق تمام شهروندان به هنگامه نزاع، حمایت از نیروهای حافظ صلح و حاکمیت قانون موضوعاتی هستند که اهمیت آن ها برای هر دو سازمان مشترک است. این اشتراک در باورمندی نسبت به نقش خطیری که عدالت در حفظ صلح و امنیت بین المللی ایفا می کند نیز صادق است.»

دادستان دیوان در این نشست با اشاره به همکاری مستمر میان شورای امنیت و دادستانی دیوان بر ضرورت پیگری مداوم و جدی «ارجاعات» شورای امنیت از سوی این نهاد تاکید نمود. خانم بنسودا با اشاره به صدور ۵۵ قطعنامه از سوی شورای امنیت و عدم اجرایی شدن اکثر آن ها بر ضرورت بازنگری جمعی و فردی این قطعنامه ها تاکید نمود.

همچنین دادستان دیوان از شورای امنیت درخواست نمود تا زبان صریح و روشن تری در ارجاعات خود اتخاذ کند تا وظایف دولت های غیر عضو دیوان به صورت واضح تری مشخص گردد.

سخن پایانی دادستان به اهمیت مساله تامین مالی تحقیقات دیوان اختصاص داشت. دادستان دیوان از شورای امنیت درخواست نمود تا در هنگام ارجاع یک وضعیت ملاحظات مرتبط با منابع مالی لازم جهت انجام و پیشبرد فعالیت های دیوان نیز در نظر گرفته شود.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 7+7
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org