اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1393/08/01 -

آزادی موقت وکلای «بمبا» از زندان دیوان کیفری بین المللی

آزادی موقت وکلای «بمبا» از زندان دیوان کیفری بین المللی

شعبه دوم مقدماتی دیوان کیفری بین المللی به ریاست قاضی «تارفوسر» رای به «آزادی موقت» وکلای مدافع «بمبا گمبو» رییس جمهور پیشین جمهوری آفریقای مرکزی داد. 

وکلای مدافع آقای «گمبو» سال گذشته به اتهام ارتکاب «جرایم علیه عدالت» تحت تعقیب دیوان واقع شده و متعاقب صدور قرار جلب علیه ایشان، در نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی بازداشت شدند. متهمان بازداشت شده از آن زمان تا به امروز در زندان دیوان کیفری بین المللی در لاهه در بازداشت به سر می بردند. وکلای «گمبو» متهم به ارایه مدارک نادرست و همچنین تاثیر گذاری ناروا بر شاهدان پرونده هستند. ایشان متهم شده اند که با دریافت مبالغی اقدام به آموزش شاهدان و راهنمایی ایشان جهت ارایه شهادت به نحوی که به نفع متهم پرونده باشد کرده اند. 

قاضی شعبه مقدماتی با بررسی وضعیت بازداشت متهمان عنوان داشت که تداوم بازداشت ایشان «نامتناسب» خواهد بود چرا  که متهمان در صورت اثبات اتهامات و محکومیت یافتن، حداکثر به پنج سال حبس محکوم خواهند شد. این در حالی است که متهمان نزدیک به یک سال در بازداشت دیوان به سر برده بودند.

«بمبا گمبو» نیز اگرچه در این پرونده متهم بوده و نسبت به این اتهام وی نیز قرار بازداشت صادر شده است لیکن به دلیل توجه اتهام ارتکاب جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت همچنان در بازداشت دیوان به سر خواهد برد.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 9+3
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org