اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

دیپلماسی فعال دیوان کیفری بین المللی

دیپلماسی فعال دیوان کیفری بین المللی

هفته گذشته، مقامات «دیوان کیفری بین المللی» ملاقات های مختلفی انجام دادند. ریاست مجمع دول عضو دیوان که آخرین سال کاری فعالیت خود را طی می کند در ششمین نشست کارگروه مقدماتی «جهانشمولی اساسنامه رم در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا» که توسط مجلس کشور اردن برگزار شده بود، شرکت نمود. در این نشست برخی از نمایندگان پارلمان اردن و تونس، دو عضو دیوان کیفری بین المللی، به همراه نمایندگانی از  برخی کشور های غیر عضو منطقه یعنی عراق، مراکش، عمان، فلسطین، ترکیه، یمن و سومالی شرکت داشتند. 

در این نشست خانم «تینا اینتلمن» با اشاره به نقش راهبردی کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، ابراز امیدواری نمود که کشورهای منطقه با تصویب اساسنامه رم و پیوستن به دیوان به تحقق اهداف این سازمان مستقل بین المللی کمک رسانی کنند. همچنین، رییس مجمع دول عضو در این نشست نمایندگان مجالس کشورهای منطقه را با دیوان و کارکردهای آن آشنا ساخت.

همچنین در دیداری دیگر، دادستان دیوان کیفری بین المللی با کمیسیونر جدید حقوق بشر سازمان ملل دیدار کرد. در این ملاقات خانم بنسودا با تبریک انتخاب آقای «زید رعد الحسین»، اولین مسلمان انتخاب شده در این سمت، بر ضرورت همکاری های متقابل برای رسیدن به اهداف مشترک تاکید نمود. کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل نیز بر اهمیت و نقش دیوان کیفری بین المللی در پیشگیری از ارتکاب جرایم بین المللی تاکید نمود.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 1+1
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org