اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران

همراه پژوهشی «اشگیت» درباره حقوق کیفری بین المللی؛ دیدگاه های انتقادی

همراه پژوهشی «اشگیت» درباره حقوق کیفری بین المللی؛ دیدگاه های انتقادی

عنوان:

مکمل پژوهشی «اشگیت» درباره حقوق کیفری بین المللی؛ دیدگاه های انتقادی

The Ashgate Research Companion to International Criminal Law

ویرایش:

پرفسور ویلیام شیبث و یون مک درمونت

سال نشر:

۲۰۱۳ 

انتشارات: 

اشگیت

 

این کتاب ۶۰۰ صفحه ای در بردارنده مقالات پرشماری از صاحبان نظر و قلم در حوزه حقوق کیفری بین المللی می باشد که با رویکرد انتقادی به مسائل محل اختلاف و چالش برانگیز این حوزه از دانش حقوق پرداخته اند. بخش اول کتاب به موضوعات محتوایی یعنی مدل های مسوولیت کیفری و جرایم بین المللی پرداخته و بخش دوم نیز موضوعات شکلی و آیین دادرسی حقوق کیفری بین المللی مانند مشارکت بزه دیده گان در فرایند دادرسی و حقوق متهم را مورد بررسی قرار داده است. 

تعقیب خشونت جنسی در دیوان کیفری بین المللی، ایجاد چارچوبی برای تعقیب جرایم علیه محیط زیست در حقوق کیفری بین المللی، دادگاه ویژه لبنان و تروریسم به مثابه یک جرم بین المللی، دکترین مسوولیت کیفری اقدام مشترک، تساوی سلاح ها، نظریه مجازات مداری در اصل صلاحیت تکمیلی و نقد و نظر پیرامون آن، فلسطین و سیاست در عدالت کیفری جهانی و شورای امنیت سازمان ملل و توسعه حقوق کیفری بین المللی از جمله مقالات خواندنی موجود در این مجموعه می باشد.

این کتاب با توجه به رویکرد انتقادی ای که برگزیده است در بسیاری از موارد دربردارنده نظریات بدیع و نویی در عرصه حقوق کیفری بین المللی می باشد که به عنوان یک مکمل برای محققان حقوق کیفری بین المللی مفید خواهد بود.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 8+6
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org