اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1393/5/03 -

نگرانی دادستان دیوان نسبت به افزایش خشونت ها در لیبی

دادستان «دیوان کیفری بین المللی»، خانم بنسودا، روز جمعه، سوم مردادماه، با صدور بیانیه ای نگرانی خود را نسبت به افزایش خشونت ها در قضیه لیبی ابراز داشت.

دادستان دیوان با بیان آنکه «گزارش های اخیر راجع به حملات صورت گرفته علیه شهروندان و اهداف غیر نظامی در طرابلس و بنغازی موجب نگرانی های عمیق هستند. چنین اقدمات خشونت آمیز و تاسف باری می بایست فورا متوقف شوند»، خطاب به طرف های درگیر در منازعه اعلام داشت: «من بدینوسیله از تمام طرف های درگیر در منازعه درخواست می کنم که از هدف قرار دادن شهروندان و اهداف غیر نظامی و یا ارتکاب هر جرم داخل در صلاحیت دیوان کیفری بین المللی اجتناب کنند».

خانم بنسودا در ادامه افزود: «ما برای تحقیق و تعقیب کسانی که در لیبی مرتکب جرایم تحت صلاحیت دیوان می شوند فارغ از موقعیت رسمی یا وابستگی ایشان هیچ تعللی نخواهیم کرد. من این خطی مشی دیوان را در دیدار اخیرم با وزیر دادگستری لیبی که در هجدهم جولای و در لاهه برگزار شد تکرار نمودم».

سخن پایانی دادستان دیوان خطاب به مردم لیبی آن بود که «تعهد من و همکارانم در دادستانی مبتنی بر پیگیری عدالت برای قربانیان به دور از ترس محکم و استوار باقی خواهد ماند».

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 6+10
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org