اخبار یادداشت ها رویدادها پیشخوان بانک داده ها درباره ما English
مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران
1393/07/18 -

اظهارات دادستان دیوان به مناسبت روز جهانی «دختر بچه ها»

اظهارات دادستان دیوان به مناسبت روز جهانی «دختر بچه ها»

 دادستان دیوان کیفری بین المللی به مناسبت روز جهانی «دختر بچه ها» در اظهاراتی اعلام داشت جامعه جهانی در این روز به حدود یک میلیون دختر بچه در سرتاسر جهان ادای احترام می کند و علاوه بر اذعان داشتن به ظرفیت های گسترده این کودکان در پیشبرد بشریت، خود را متعهد می داند تا چالش هایی را که متاسفانه در مسیر تحقق آن ظرفیت ها وجود دارد از میان بردارد.

خانم «بنسودا» در اظهارت خود بیان داشته است واقعیت شرم آور آن است که چرخه خشونت علیه دختران هنوز جریان دارد در حالیکه نمی توان چشم ها را بر رنج و دردی که دختران در معرض انواع خشونت ها متحمل می شوند بست.

به گفته دادستان دیوان «خشونت جنسی» غالبا به عنوان یکی از مهلکترین سلاح های جنگی به کار گرفته می می شود. قدرت تخریبی این سلاح ها تنها متوجه افراد نیست بلکه خشونت جنسی هم خانواده و هم بافت اجتماع را در هم می شکند. به گفته بنسودا «ازدواج اجباری» و «کودک سربازی» از عمده خشونت های اعمال شده علیه کودکان دختر در بستر ارتکاب جرایم بین المللی است.

دادستان دیوان در پایان،  با اشاره به تعهد خود و دفتر دادستانی دیوان در انجام تحقیقات نسبت به مرتکبان شدید ترین جرایم بین المللی  بر نقش خود در مبارزه با خشونت علیه دختران تاکید کرده است.

Share
ارسال نظر (0)
ایمیل:
حاصل جمع 9+8
آخرین مطالب
           
Copyright 2014 - www.icicl.org