نامه مشترک «مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران» و ده ها سازمان بین المللی به دولت های عضو دیوان کیفری بین المللی برای حمایت از این نهاد

«مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران» و ده ها سازمان مردم نهاد عضو «ائتلاف برای دیوان کیفری بین المللی»‌ از مناطق جغرافیائی مختلف در نامه مشترکی خطاب به کشور های عضو دیوان کیفری بین المللی خواهان حمایت بیش از پیش کشورهای عضو از دیوان شدند. 

در این نامه مشترک با اشاره به تهدیدات نخست وزیر رژیم اسرائیل و هم چنین وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا علیه دیوان و مقامات ارشد دادستانی این نهاد از کشورهای عضو درخواست شده است تا با مطالبه گری خواهان تغییر رویکرد رژیم اسرائیل و آمریکا نسبت به دیوان شده تا از تهدید علیه دیوان و مقامات آن خودداری کنند.

تهدیدات آمریکا و اسرائیل علیه دیوان بعد از اعلام آمادگی دادستان برای آغاز تحقیقات نسبت به قضایای فلسطین و افغانستان شدت گرفته است. در آخرین مورد، وزیر امور خارجه آمریکا دو تن از مقامات ارشد دادستانی دیوان و از آن جمله آقای شعاع منش رئیس دفتر دادستان و خانواده آن ها را تهدید نمود. این نامه مشترک در پاسخ به این تهدیدات تهیه و ارسال شده است.

در بخشی از این نامه آمده است که دفاع از استقلال دیوان عامل اساسی در ایفای تعهد دولت ها نسبت به پایان بخشیدن به بی کیفرمانی می باشد. در همین راستا از دولت های عضو درخواست شده است تا دولت ها تعهد خود را به همکاری با دیوان آشکارا اعلام کنند.

مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران به عنوان یکی از اعضای فعال «ائتلاف برای دیوان» از امضا کنندگان این نامه است. متن اصلی این نامه را در اینجا بخوانید.



لینک مطلب:   http://www.icicl.org/details.asp?id=577