مهلت یک هفته ای به دادستان دیوان برای اعلان آمادگی جهت تعقیب رییس جمهور کنیا

«شعبه پنجم دادرسی» دیوان کیفری بین المللی، به دادستان دیوان، فاتو بنسودا، تا جمعه آینده فرصت داده است تا آمادگی خود را جهت تعقیب و دادرسی کنیاتا، رییس جمهور کنیا، اعلام دارد.

همچنین، دادرسان شعبه پنجم، به وکلای متهم و نمایندگان حقوقی قربانیان تا دهم سپتامبر فرصت داده اند تا پاسخ ها و نظرات خود را در این ارتباط به شعبه تقدیم کنند.

در بخشی از دستور شعبه که امروز صبح صادر شد آمده است: «عطف توجه به اهمیت آمادگی به موقع و موثر و به منظور ارائه راهنمایی های ضروری برای طرفین و شرکت کنندگان، شعبه دادستان را ملزم می سازد تا با ارائه یک گواهی تایید نماید که آیا دادستانی در موقعیتی است که بتواند دادرسی را شروع کند یا خیر».

دادرسان شعبه پنجم اعلام داشتند که ضروری است تا خانم بنسودا پیش از تاریخ مقرر شده برای شروع دادرسی کنیاتا( یعنی هفتم اکتبر سال جاری میلادی) آمادگی خود را در ارتباط با پرونده مذکور اعلام دارد.

وکلای مدافع کنیاتا همواره اعلام داشته اند که دادستان دیوان ادله ای علیه موکل ایشان ندارد. با این حال، بنسودا در فوریه سال جاری با مهلت خواستن از شعبه دیوان تا هفتم اکتبر اعلام داشت که اداله و مدارک لازم را تحصیل خواهد نمود. دادستان دیوان همچنین اعلام داشته است اگر دولت کنیا مدارک و اسناد مهم درخواست شده را در اختیارش قرار بدهد او در موقعیتی خواهد بود که بتواند پرونده کنیاتا را به جریان بیاندازد. در مقابل دادستان کل کنیا اعلام کرده است که مدارک درخواستی قابل ارائه، در اختیار دیوان قرار داده شده است.




لینک مطلب:   http://www.icicl.org/details.asp?id=56