پیام انتخاباتی دادستان دیوان در نیجریه

دادستان دیوان کیفری بین المللی در آستانه انتخابات سراسری در نیجریه اعلام داشت در زمانه ای که خشونت نفرت انگیزی بخش هایی از نیجریه را به ستوه درآورده است، یادآوری می نمایم که دیوان کیفری بین المللی نسبت به جرایمی که در قلمرو نیجریه واقع می شود دارای صلاحیت است. در پیام دادستان آمده است «هر شخصی که در بستر انتخابات پیش رو تحریک به خشونت نماید یا درگیر اشکال خشونت شود  مستحق تعقیب شدن است چه از سوی نیجریه و چه از سوی دیوان».

خانم «بنسودا» تاکید نمود که کسی نمی بایست شک داشته باشد که دفتر دادستانی دیوان عقیده راسخ نسبت به تعقیب کسانی که مرتکب جرایم داخل در صلاحیت دیوان می شوند دارد.

به گفته خانم دادستان، خشونت یک راه حل نیست و برگزاری و نتیجه انتخابات عاری از خشونت در نیجریه نه تنها از ناثباتی در آینده کشور پیشگیری می کند بلکه پیام روشنی دربردارد که رقابت های انتخاباتی مجبور نیستند به خشونت منتهی و منتج شوند.

لازم به ذکر است نیجریه عضو دیوان کیفری بین المللی می باشد و از سال ۲۰۱۳ میلادی متعاقب دریافت گزارش و اعلان جرم های واصله دادستان دیوان نسبت به وضعیت نیجریه فرایند ارزیابی مقدماتی را آغاز نموده است.



لینک مطلب:   http://www.icicl.org/details.asp?id=233